Jumat, 10 Februari 2017

Book of Gendis | Kisah Gendis

okta zaida
Please scroll down for English.

***



Proyek buku spesial untuk Gendis akhirnya selesai juga! Buku yang mirip dengan milik kakaknya, Elang, yang pernah saya buatkan dahulu. (Cerita tentang buku Elang bisa dibaca disini.) Buku yang bisa dibuka kapan saja dan sebagai pengingat siapa dirinya di mata kami.

Buku yang saya buat untuk kakaknya bercerita tentang kegigihan. Sedangkan di dalam buku ini, saya ingin menggarisbawahi bahwa Gendis akan selalu dicintai oleh kami.

Saya sendiri tumbuh sebagai perempuan dan merasa bahwa menjadi perempuan itu lebih banyak tentang permainan menyiasati hormon yang turun naik. Perempuan itu selalu memiliki banyak cinta. Akan tetapi, ada saatnya dia berada dalam perasaan terburuk dalam hidupnya akibat sistem hormonal yang tidak bisa dihindari. Saat hal itu terjadi dan kebetulan saya tidak ada di sisinya untuk mendampingi, saya berharap Gendis akan selalu teringat pesan utama dalam bukunya ini.

Kami mencintaimu, Nak! Kami menyayangimu. Semoga Allah SWT memberkahi.

Isi bukunya bisa diintip di bagian terakhir tulisan ini.

***

The special book project for my little girl, Gendis, has finished, yay! It is the same kind of book I made for her brother before. (Read here for the story of Elang's book. ) The kind of book that she can open anytime and be reminded of how she were in my (our) eyes.

The book I made for the big boy was about being persistence. While for Gendis, I wanted to point out the fact that she was and will always be loved, especially by us.

I myself grew up as a girl and felt that being a girl were more like playing a hormonal mind games. Girl is full of loves, but there will be times when a girl feel like they don't belong anywhere. Some kind of situations when the world seems like falling out into pieces. When it happened, and if I don't happen to be there beside Gendis to get through her worst time, I hope she can get my message through this piece of book.

We love you Gendis. I love you. Barakallah.


Please see below for the content of the book.




















About the Author

okta zaida / Author & Editor

A mother who enjoy stories, storytelling and all that.

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Media Blogger

0 komentar:

Posting Komentar

Diberdayakan oleh Blogger.